Verhuizing bedrijven
Wij helpen u bij het verhuizen van de inboedel van uw bedrijfspand of magazijn. Hierbij gaan wij zorgvuldig met uw eigendommen om. Wij verhuizen niet alleen uw inboedel, maar leveren het pand, wanneer nodig, kaal en bezemschoon op. Wij verwijderen ook indien gewenst uw raamdecoratie, wandbekleding en/of vloerbedekking.
Checklist voor bedrijven
1. Een geschikte bedrijfsruimte kiezen
Stel een projectcoördinator aan voor de bedrijfsverhuizing
Budget voor de verhuizing bepalen
Nieuwe bedrijfsruimte geschikt? (denk aan: grootte, parkeerruimte, showroom, entree/receptie, vergaderruimte, keuken, etc.)
Inventarisatie (denk aan: elektra, airco, bekabeling, zonwering, beveiliging en brandbeveiliging, plattegrond aanwezig?, verbouwing nodig?, 24/7 open?, ligging, centrale verwarming, koelkast, pantry,)
Huurbetaling per maand, per kwartaal, per jaar? Vooruitbetalen?
Huur- en verlengingstermijn, hoelang?
Servicekosten hoeveel?
Opzegtermijn, hoelang?
2. Nieuwe bedrijfsruimte inrichten
Nieuwe spullen nodig? (denk aan: bureau’s, kasten, opslagruimte, printers, telefoons, monitors etc.)
Vloerbekleding vervangen?
Verlichting goed?
Raambekleding aanwezig/nodig?
Kluis nodig/aanwezig?
Elektra/bekabeling checken
Vergaderruimte inrichten
Spullen voor de afwas en keuken (denk aan servies, koffiemachine, waterkoker, afwasmachine)
Schoonmaakspullen
Telefoon en IT in orde? (denk aan aantal telefoonlijnen, servers, internet netwerk)
Intercom aanwezig/nodig?
3. De bedrijfsverhuizing
Beëindig huurovereenkomst
Projectcoördinator laten coördineren
Verhuisbedrijven offertes vergelijkenen de aantrekkelijkste deal kiezen
Afspraken maken met het verhuisbedrijf
Draaiboek laten maken
Wat gaat er allemaal mee? (beoordeel wat je nog kunt gebruiken en wat niet, schrijf dit op)
Wanneer inpakken?
Per afdeling verhuizen
Op tijd laten weten welke afdeling welke dag verhuist
Wie helpt mee (personeel)?
Verhuisinstructies voor het personeel en kijkje nieuw pand, houd personeel op de hoogte
Informeer de buren nieuw pand en oud pand
Lunch aanwezig tijdens de verhuizing
Contactpersonen lijst maken ( als er iets mis gaat)
Verhuisdozen coderen
Kijken of er schade is na de verhuizing
Verhuisdozen inzamelen en afgeven bij het verhuisbedijf
Nieuwe lijst doorgeven telefoonnummers (nieuw pand)
Evaluatie verhuisbedrijf
4. Juridische aspecten
Klopt de huurovereenkomst?
Vestigingsvergunning aanwezig?
Aanpassing bedrijfsgegevens KvK (Kamer van Koophandel)
Aangeven bij de Belastingdienst
De verhuizing (het liefst) verzekeren
Adreswijzigingen doorgeven aan klanten, leveranciers, op de website wijzigen, en niet te vergeten doorgeven aan de bank
WAAROM KIEZEN VOOR SMEETS ONTRUIMING EN VERHUIZING
- Flexibel Nadat u contact met ons hebt opgenomen, willen wij graag zo snel mogelijk in actie komen.
- Betrouwbaar Wij gaan altijd zorgvuldig te werk en gaan discreet om met uw waardevolle spullen.
- Vakkundig Wij hebben jarenlange ervaring op het gebied van ontruimen en verhuizen.
- Snel Wij kunnen snel voor u in actie komen en ontruimen of verhuizen u in korte tijd.
- Efficiënt Wij werken efficiënt en leveren uw woning of bedrijfspand bezemschoon op.